Thursday, January 20, 2011

Majlis Mencukur Jambul Ammar Zaqwan

Assalamualaikum....
Bertemu kembali...kali ni nak story2 sket pasal majlis Cukur Jambul anak aku yang ke3....Majlis ni merupakan pengalaman pertama aku dan suami di KL...kedua2 anak aku yang lepas....Amirul Zafran n Ameer Zayyad buat majlis di kampung....kali ini kami xbalik kerana Zafran dah bersekolah tadika....memang la BARU TADIKA....tapi kalau dia xpgi sekolah n blajar...dia akan ketinggalan dalam pembelajarannya.....coz cikgu2 n sekolah sudah ada silibus yang patut diabiskan sepanjang tahun....dan cukup2 rugi jika  zafran xdapat catch up all the lesson....aku plak semestinya xble tinggal lama2 bussines aku...walaupun aku xpgi tadika....at least aku ada dekat jika ada something yang berlaku.....at least husband aku boleh tolong pergi tengok....pengalaman lepas mengajar aku agar lebih peka dan lebih berhati2 jika kita berada jauh dengan tempat bussiness kita....
Berbalik kepada cerita majlis.....dengan keadaan aku yang masih dalam pantang....10 hari memang tidak dapat banyak bergerak dengan pantas dek kerana kesan pembedahan yang masih terasa.....majlis berlangsung pada 15.1.2011 Sabtu di pondok buruk kami....kota damansara....thanx a lot to my hubby.....get ready all the peralatan...lauk pauk...pinggan ...mangkuk....all the things.....3.30 pagi baru tido.....siann dier.....terima kasih aku ucapkan pada umi n baba coz sudi datang untuk meraikan majlis ini dan kehadiran mereka berdua memang banyak membantu...tambah2 umi yang sampai pada petang Jumaat...terus buat persediaan masakan....sehingga 2.30 pagi....tak lupa juga pada mertuaku ma & abah yang tidak kurang juga banyak menolong.....terima kasih juga pada my lovely sister's ap & husband Ajib....help umi masak sampai kul 2.30 pagi baru balik....thanx a lot...piqa...with karipap ikan&kentang....cik long with karipap kentang n kuih shara berlauk...ma tok n kak long with agar2...mesti sedap kan....sayang nya aku tak dapat nak merasa...huhuuhu... 
daging kerutub....made by umi n ma

sebahagian juadah..nasi minyak,acar timun,daging kerutub,ayam merah

Majlis bermula 8.00 pagi lagi....tapi dek kerana orang jemputan yang datang untuk berzanji tu dari Gombak...itu yang membuatkan majlis bermula lewat...jam 10.00 pagi...pada masa majlis berlangsung.....mengaji al-quran...zanji....cukur kepala baby.....Zayyad ni plak dek kerana xder orang nak jaga dier...terkena la plak air panas dalam plus....menangis meraung tak ingat la dia...campur plak dengan mata yang mengantuk....

air teh panas kat dalam tu yang dia main...

tok mi letak minyak tytn tiup.....tempat tu....

memang zayyad tu dah mengantuk pun...

anyway....kesan air panas tu xmenyebabkan gelembung pun...just merah2 jer....lepas jer bangun tido petang tu...dah ok..siap boleh sepak2 bola lagi....hehehe....so far Majlis berjalan dengan lancar...

antara jemputan yang hadir

sesi mencukur jambul bermula...

xpakai pencukur pun...pakai gunting jerr..

majlis berakhir dengan sempurna...

wajah Ammar zaqwan setelah dicukur...

Akhirnya Ammar Zaqwan berjaya dicukur oleh ibu dan abah pada keesokan harinya...kepalanya nampak xbrapa licin...coz takut nak kasi licin...taku terluka ....tu yang ala kadar je....tujuan nak bersihkan rambut yang asal...rambut dari dalam perut...bersih....biar rambut baru yang tumbuh....ketiga2 kepala anak aku dicukur sehari selepas majlis mencukur...terima kasih pada semua jemputan yang hadir....all  our aunties....our uncles...our cousins..our friends...our neighbours...n all our relatives...THANX A LOT coz sudi datang memeriahkan majlis....

No comments:

Post a Comment