Sunday, January 30, 2011

cari dengan MATA bukan dengan HIDUNG!!!:)

Salam....
Kali ni nak berkongsi sikit berkenaan gelagat anak sulung aku zafran....zafran kini dah boleh diharap maklum la abang yang ada dua adik la katakan...bila kita suruh sesuatu dia memang boleh diharap...cuma satu part jer...kalo dia tengah tengok citer cartoon dier...dia akan lambat sket bergerak...

zafran : naper bu!?jap...
itu ayat yang pertama dia akan jawab kalo aku suruh sesuatu n dier tengah tengok cartoon..pastu2 dia tanya aku
zafran : ibu nak apa tadi?
ibu : mintak tolong amik napkin adik kat dalam bilik...
pastu dia pegi sekejap dia datang balik n bagitau aku...
zafran : xder la bu
sambil matanya menengok tv...
ibu : ada la kat atas katil tu... 
zafran : xder abang dah cari dah
dia jawab xder coz dier nak cepat....nak tgk tv...then
ibu : cuba abang cari dengan MATA jangan cari dengan HIDUNG...
dia pegi balik then datang dengan benda yang aku nak...
ibu : terima kasih abang....kan jumpa kalo cari ngan MATA
so....dialog macam tu sentiasa berulang if aku mintak tolong dia amikkan barang...heheheheheeh.....
Maka......hendak dijadikan cerita.....petang semalam 30/1/2011 (Ahad) adik aku ( Chi Qa )datang umah...adik aku datang saja nak tgk baby zaqwan....so masa tu kitaorang tgh makan kat meja makan (kitaorang selalu makan bersama2 bila time makan....always di meja makan) tetiba aku teringat nak tulis sesuatu...aku mintak tolong adik aku amikkan kertas kosong dalam bilik...so dia pun gi cari la....

Chi Qa: kak, xder pun kat mana?
aku:ada kat atas rak tu kot
Chi Qa : xder..
Zafran (menyampuk) : Chi Qa.....cuba cari ngan MATA...jangan cari ngan HIDUNG....
Chi Qa : amboi2....

aku,suami,Chi Qa, sepupu aku, gelak terbahak2....HAHAHAHAHAAHHAHAHAH......zafran applykan apa yang aku cakap kat dia.....Addooiiiilllaa....aku terpikir sendiri....salahkah aku?betulkah aku?HAHAHAHAHA... tak tau nak jawab....


Kesimpulannya:
berhati2lah apabila anda bercakap,atau melakukan sesuatu...anak2 sentiasa melihat,mendengar,menyimpan dan...diorang akan applykan...cuma tak tahu bila,di mana diorang applykan...kalo kena tempatnya tak per la...kalo xkena tempat...xkena masa...dan situasi MACAM MANA?saper nak jawab?
Fikir2 kanlah................

No comments:

Post a Comment