Tuesday, April 20, 2010

Accident tak kenal tua atau muda...bila2 masa kalau tak berhati2...

Salam to everyone...
Semalam 20.4.2010 aku pergi ke Giant Kota Damansara,sebelah umah aku je lar...tapi yang nak ceritanya,masa aku tengah drive and nak masuk ker Giant tu, ada sebuah kancil yang ada tanda "p" di belakangnya. Dia masa tu parking sebelah kiri..betul2 depan jalan orang nak masuk ke Giant tu...kebetulan aku baru sampai kat sana..aku signal la ke kiri...pastu dia cam teragak2...nak keluar ke tak....then bila aku sampai jer betul2 blakang kancil tu...dia pun gerak ke kanan...tanpa signal...terus melulu...tanpa tengok kiri dan kanan....musibahnya?kereta sewa di belakang aku dengan lajunya melanggar pintu kanan kancil...terheret kancil tu ke depan....rupa2nya pemandu kancil tu wanita yang berusia dalam 30 an...aku terdiam seketika....terkejut....aku berhenti betul tengah jalan nak masuk Giant tu..kemuadian aku nampak dari cermin sisi kancil tu bergerak ke depan....oohhh...pemandunya memang tak ada apa2 kecederaan la...
apa yang pasti aku nak pesan sangat kat saper2 yang bawak kereta dan ada lesen "p" ni...berhati2la bawak kereta tu...jangan rasa da hebat sangat bawak kereta ni...tengok dulu kiri kanan...jangan duk berlagak tak tentu pasal...kalau orang bagi jalan angkat tangan.....

No comments:

Post a Comment