Wednesday, June 29, 2011

Kisah Amirul Zafran

Salam,
Saya tengah godek2 folder dalam laptop ni,tetiba jumpa gambar lama....terharu sangat2 melihat gambar ni,gambar sewaktu Amirul Zafran dilahirkan secara emergency ceaseran,dia dah berak dalam perut,bila dilahirkan Doktor bagitau yang dia dah tertelan air ketuban.....xterkata rasanya....saya dan suami terkelu....cuma tenangkan diri sendiri dengan mengatakan insyaallah....xada apa2 akan berlaku....cucu sulung umi dan babaku... umiku juga terkelu....Amirul Zafran terpaksa dimasukkan ke NICU....selama 7 hari.....Zafran disogokkan susu formula sepanjang di NICU.....sesungguhnya saya langsung xada ilmu tentang penyusuan susu ibu ketika itu...sangat2 sedih bila mengenang kembali...sesungguhnya gambar2 ini memberikan kenangan kembali....

 Gambar ini diambil sewaktu bantuan oksigen sudah di buka.....baru boleh bernafas sendiri....sangat sayu melihat matanya....mungkin tertanya2...kat mana la dia ni...
 Doktor mengatakan Zafran tika dia bergantung oksigen sepenuhnya.....50-50.......hati ibu mana yang tak sedih kan.....
 Dalam NICU tu...suami saya seorang yang paling kerap ke sana....melihat keadaan baby kami...bertanya soalan2 yang agak sukar di jawab jururawat di sana....sehinggakan ada nurse bertanyakan 'en. ni doktor ke?'suami saya tidak pernah terlepas peluang untuk berjumpa doktor bertanyakan keadaan baby kami tika itu



 Amirul Zafran discharge hari ke 7...
3.4 kg
Memandangkan tika itu hanya ayah ibu sahaja yang boleh masuk ke dalam NICU......kami capture gambar ni sorok2....untuk tatapan keluarga di kala baby masih di wad.....Semua gambar2 ni tersimpan rapi dalam album keluarga kami.....hanya keluarga terdekat sahaja yang pernah melihat gambar ni......tujuan entry ni diadakan adalah untuk mengingatkan saya anugerah pertama yang tuhan berikan kepada saya dan suami.....semoga gambar2 ni boleh jadi tatapan oleh anak2 saya di masa hadapan...



*sangat gembira Amirul Zafran kini sihat walafiat....bijak....cergas.....comel....dan segalanya....

No comments:

Post a Comment