Wednesday, September 21, 2011

Luahan hati.....

Dah lama rasanya xberblog ni,bukan apa masa yang tidak mengizinkan,kalau nak berblog ni perlukan masa yang sesuai supaya dapat menulis dari hati.
Banyak perkara yang berlaku sepanjang saya tak berblog ni, sejak last entry ari tu, banyak yang hendak dikongsikan dgn pembaca blog,antara yang berlegar2 dalam fikiran adalah
1. Isu balik kampung;mana lebih senang (suami/isteri=senegeri), (suami/isteri=tidak senegeri)
2. Isu giliran rumah siapa dulu

Bukan apa,cuma ingin bertanya pendapat kawan2,saya suami isteri senegeri kampung lain2,kadang2 ada sedikit masalah semasa di kampung..

Ok...tinggalkan je la topik tu,agak basi juga kalau nak di kupas pada masa ini,


saya juga teringin nak.berkongsi ilmu.berkenaan dengan virus chicken pox dan demam campak.Bukan apa anak saya yg paling kecik,Zaqwan meragam sepanjang sebelum tibanya ari raya,demam,menangis,hanya dengan saya saja yang dia nak,even dengan abah dia pun tak nak,rupa2nya dia nak naik campak,hari raya ke2,memang xder mood dah nak beraya masa tu,nak berjalan umah sedara pun rasanya xrelevan dah masa tu.Hari raya ke 4,Zaqwan baru nak surut campak, anak saya yang tengah plak mula menampakkan simptom chicken pox,penuh satu badan kesian bila tgk dia.

Pagi 5 Sept kami bertolak pulang ke kl,sepanjang 2 minggu tu saya xdapat bekerja kerana kena jaga zayyad, teringat-ingat business saya......

Khamis lepas zayyad dah ok,hari tu baru dapat gi opis. Jumaat anak sulung saya menampakkan simptomnya......then ari sabtu suami saya pulak....adusshhh...tuhan saja yang tahu susahnye hati saya...isnin lepas bawak suami n anak gi klinik dapatkan mc. Dapatlah dia suami 2 minggu mc,sehingga ari ini suami saya masih tidak bermaya,chicken poxnyer agak teruk kalau nak dibandingkan dgn anak2....
Semalam(selasa) terpaksa tinggalkan suami dgn anak sendirian sebab tadika ada trip....tinggalkan mereka dalam keadaan tidak tenang....balik dari trip terus balik umah jenguk mereka.....
Petang semalam ibu mertua sampai kl,ingatkan nak klua beli lauk(kebetulan ikan selar kehabisan) malam tadi,ibu mertua datang lambat plak ke rumah (dia di rumah abang ipar:sebelah blok jer) mata plak masa tu dah ngantuk. So terpaksa tunda beli lauk pagi ni.Antar anak pagi2(xsempat jumpa staff),balik beli breakfast,bli lauk...dah tghari....uruskan hal2 persatuan...da petang...amik anak taska,salah seorang staff kata penyelia balik rumah....terseliuh pinggang....sepatah haram xcakap kat saya.....terkilan rasa dihati,staff bahagian baby plak terseliuh kaki..juga xbagitau saya....esok mc..


adussshhhh....manala saya xbengang!!!!!

saya ni bukan suka2 xpgi opis....ada hal....yang xdapat dielak......





susah hati.......



suami....anak.....xsihat



business lagi.......



huhuhuhu.....

Ya Allah!kuatkan iman hambamu ini,kuatkanlah mental dan fizikalku menguruskan suami,anak2,dan periuk nasi kami......

No comments:

Post a Comment