Sunday, September 25, 2011

Jemputan Rumah Terbuka

Assalamualaikum......
Entry kali ni berkenaan jemputan rumah terbuka.....
Saya pasti ramai pembaca di luar sana sejak 2 tiga minggu ni sibuk dengan jemputan rumah terbuka....
Saya xder la banyak sangat jemputannya...bukan famous sangat pun.setakat anak beranak tu ada la....minggu lepas bermula la sahabat handai,saudara mara sibuk menghadiri rumah terbuka. Sabtu lepas suami saya jadi tuan rumah bagi Rumah Terbuka Yadim,sampai ke petang dia di Kampung Baru,saya dan anak2 di rumah;) petangnya saya ajak suami ke rumah kawan di seksyen 6 KD,Kak Jamaliah dan rumah mak sepupu suami di seksyen 8. Tapi suami dah kepenatan,dan nampak macam xsihat,so saya pergi dengan anak yang tengah saja, masa zafran kena chicken pox, so xboleh nak bawak dia....kul 6 ptg turun rumah,8 malam dah sampai rumah.....
Minggu ni, suami memang xbole ke mana2, coz of chicken pox,zafran dah ok, Jemputan rumah terbukanya 2 tempat hari sabtu,1 di Klang rumah pakcik saya dan 1 lagi di subang. Kebetulan plak pagi sabtu ada course tadika nak kena attend, so....petang kul 3ptg sampai umah...siap anak2....pergi amik adik no3 kat TV3,terus ke Damansara Damai adik no 2 terus ke Mutiara Subang rumah pakcik....sembang punya sembang dah maghrib....nak ke klang dah xlarat dah...terus balik umah....
Hari ni Ahad jemputannya 2 juga,1 rumah sepupu di Sri Muda Shah Alam dan kawan satu UPM dulu di Batu Caves,bestfren....tengah hari gi antar adik no 3 di tv3, amik adik no 2 di Damai terus ke Shah Alam, sembang nyer sembang...dah sampai petang....so....xlarat dah nak gi umah kawan.....so terus pulang ke rumahhhhhh.......


Terus terang saya cakap.....menziarahi saudara mara dan sahabat handai tanpa suami di sisi....rasanya sangat tidak seronok.....walaupun saya beruntung. ...anak2 saya sangat memahami ibunya dikala saya sedang memandu....even baby zaqwan pun berkelakuan dengan baik...tetapi alangkah seronoknya jika saya dapat penuhi semua jemputan bersama suami dan anak2.....seronoknya berjumpa saudara mara jika ada suami disisi...tapi bila suami xdapat nak menghadirkan diri bersama...lain rasanya.....


Suami Sebenarnya sudah semakin sihat....cuma rupa parasnya tidak mengizinkan dia keluar dari rumah lagi....hihihihi...bukan niat dihati meninggalkan suami dikala suami tidak sihat...tapi sudah mendapat kebenaran memenuhi jemputan saudara mara.....



Sangat berharap suami kembali ceria seperti sediakala.....hihihihi.....




*Sangat berbangga anak2 semakin membesar dan saling mengambil berat antara satu sama lain walau masih kecil....sejuk perut ibu mengandungkan kalian BERTIGA!!!!!

No comments:

Post a Comment